zondag 21 juli 2013

Zon dag

Een gezellige buitenknutseldag, de citroentaart met schuimlaag die ik vanochtend vroeg bakte smaakte overheerlijk en zag er ook prachtig uit. Toprecept dus :) De dames zeiden dat ik wel met dat MartineBijlTaartprogram kan meedoen.. ik las er over maar heb het nooit gezien. Ik heb de tv al weken niet aan gehad. We maakten een bloemenbroche o.a. en er werd geborduurd.
Nu moe, wat was het warm en morgen nog warmer
Toch even naar de tuin morgenochtend vroeg(8 uur), oogsten..
 De tuin smacht wel naar een regenbuitje.

6 opmerkingen:

  1. Het was er echt weer voor, citroentaart en om buiten te knutselen (in de schaduw).
    Knap van jou, ook al heb je een goed recept, je doet het toch maar. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk was het ook in de schaduw te warm, maar een heerlijke dag.

      Verwijderen
  2. schuimtaart heerlijk was het niet moeilijk om te maken?Knutselen heb ik geen zin aan met die warmte.Pfffft. Wij hebben de eerste spercibonen van de tuin in de pan vandaag . Hou je rustig en kalm vandaag want het word loeiwarm en drink veel water.Hou je haaks Margreet spoedig krijgen we weer wat koeler weer.Ik zie er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet moeilijk maar wel in etappes dus je moet er de tijd voor nemen. De avond tevoren had ik het deeg al gemaakt. 'sMorgens in alle vroegte uitgerold en dat moest nog weer een half uur in de koelkast in de vorm, dan blind bakken en dan nog eiwit erover tegen klef worden en weer bakken. Dan de vulling maken met citroen en room en ei en bakken en dan de eiwitten kloppen met citroenrasp en dan weer bakken. Maar dan heb je ook wat :)
      Ik ben net terug van de tuin met vers capucijners en sla. Ik had me verslapen dus snel de kleren aan en de knijnen op de vloer, die heb ik maar laten lopen toen ik naar de tuin ging..ze hebben niks gemold gelukkig :)
      Onze spercibonen zijn nog niet zo ver.
      Ja het mag wel weer wat koeler nu he(tis ook nooit goed haha), ik heb nog zoveel te doen voor we zaterdag weggaan.

      Verwijderen
  3. Lijkt me wel een lekkere taart. Dat programma heb ik eens gezien. Nederland bakt. Nou, dat zijn geen minne bakkers hoor. Gaat ver boven mijn pet. Maar wat jij kan, dat vind ik al behoorlijk professioneel. Ik kan net een cake bakken als ik heel goed dat recept op de zijkant van het pak meel volg. Maar dat was het dan ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja maar Plato ik volg ook een recept heel precies, dus jij kan het ook :)

    BeantwoordenVerwijderen