dinsdag 6 augustus 2013

KoKosRots

Lekker receptje vinden :)

Voor 12 stuks 
  • 2 eiwitten
  • 100 gram fijne kristalsuiker
  • 110 gram geraspte kokos
Weinig gedoe, groots resultaat. Perfect voor vakantiebakkertjes

Klop met een handmixer twee eiwitten stijf in een droge, vetvrije schaal
(ontvet de schaal voor de zekerheid met een halve citroen)
Doe beetje bij beetje de suiker erbij en klop nog even door
Schep de kokos er luchtig doorheen

Schep hoopjes schuim op een met bakpapier bekleedde bakplaat

rooster met bakpapier in het midden van de oven
30 tot 40 minuten in de oven (140/150 graden)
Even laten afkoelen
Begin weer bovenaan want ik garandeer 12 is niet genoeg

9 opmerkingen:

  1. deze koeken maakte mijn moeder ook vaak.Heerlijk maar nu niet meer voor mij teveel suiker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof je graag. :-)
    Af en toe verwennen moet kunnen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Nou ik durf wel een suikerzoet KoKoRo-tje of twee hoor.

      Verwijderen
    2. Je bent eigenlijk wel mijn KoKosRots in de branding he pp

      Verwijderen
    3. Ik neem wel een snik mee, voor de zekerheid.
      Ja en je zoete SoKoMo-suikeroompje...pp

      Verwijderen